E momentul sa ne luam, treptat, la revedere de la campaniile Discovery si sa ne indreptam atentia spre campaniile Demand Gen. Tranzitia de la Discovery la Demand gen se face in 3 etape. Prima etapa incepand din august 2023, iar ultima se va derula pana in martie 2024.
Un aspect esential de mentionat este faptul ca acest tip de campanie nu o sa aiba la baza cuvinte cheie si nu se afiseze in cautarile google sau in reteaua de cumparaturi. In schimb, se afiseaza pe YouTube shorts, YouTube in stream, YouTube in feed, Discover Network si Gmail.
Pentru a obtine cele mai bune rezultate din acest tip de campanie, e nevoie sa va concentrati pe crearea de video-uri si poze de cea mai buna calitate. Campaniile Demand Gen au fost concepute pentru a identifica si converti consumatorii cu ajutorul reclamelor captivante, relevante si vizuale, care atrag atentia si stimuleaza actiunea in momentul potrivit.
Concentrarea pe crearea de continut vizual de calitate ne duce cu gandul la campaniile de pe platforma Meta Ads. In plus, procesul de creare al acestor campanii seamana in mare masura cu cel al campaniilor create pe platforma Meta.
Un alt aspect important de mentionat este selectarea audiențelor. Prin furnizarea datelor despre clientii nostri existenti catre Google, acesta v-a putea idetifica mai bine intentiile si semnalele de interes ale utilizatorilor, pentru a ne ajuta sa atragem clienti noi. Acest tip de campanie va functiona pe baza audientelor Lookalike (audiente asemanatoare) pentru a ajunge la potentiali clienti care seamana cu clientii existenti.
Aspecte importante de retinut despre campaniile Demand Gen:
· strategii de bidding: maximizarea nr de clicuri, maximizarea nr de conversii, maximizarea valorii conversiilor
· se afiseaza pe: YouTube, Gmail si Display Network
· focus pe incarcare video-uri si poze de calitate
· functioneaza pe baza de audiente lookalike