fbpx

Studiu de caz – Nisa Home & Deco

Pentru a sustine afacerea si a ajuta la cresterea ei, trebuie construit un ecosistem de marketing. In cazul de fata ne folosim de Meta Ads sa atragem oameni noi care nu stiu exact ce vor sa cumpere, iar prin Google Ads aducem oamenii care au o idee despre ce anume vor sa cumpere. Apoi in magazin incercam sa le dam un incentive prin email pentru a nu ii pierde si a “provoca” decizia de cumpare. In cazul in care acest lucru nu se intampla, ne orientam spre reclamele de retargeting pe Meta Ads si de cele de Demand Gen pe Google pentru a-i aduce inapoi pe clienti.

In timpul verii, am optat pentru lichidarea stocului existent pentru a finanta achizitia de marfa noua. Marfa prezenta in magazin in acel moment nu era de interes foarte mare pentru clienti, lucruri identficate prin CTR mic Meta Ads, Bounce rate mare pe site, etc; am incercat sa pastram un break-even pentru a putea debloca achizitia de marfa noua, deci conteaza foarte mult CE VINDEM si cu CAT VINDEM.

In luna septembrie ne-am organizat pentru Q4, clientul nostru a venit cu marfa noua, am pastrat acelasi buget de reclame in Octombrie (chiar si reclamele, nu ne-am atins de ele) pentru a putea vedea daca produsele si pretul sunt un factor principal in vanzarile magazinului.

Analiza Q4: Octombrie – Decembrie 2023

  • Vânzări din site:
    • Octombrie: 191,826.36lei (+43% fata de luna precedenta)
    • Noiembrie: 282,889.73lei (+53% fata de luna precedenta)
    • Decembrie: 253,822.33lei (-3% fata de luna precedenta)
  • AOV Q4: 788 lei (crestere cu 24% fata de Q3)
  • ROAS Google Ads Q4: 20.42 (crestere de 91% fata de Q3)
  • ROAS Meta Ads Q4:
    • Octombrie: 11.32 (crestere de 48% fata de luna precedenta)
    • Noiembrie: 12.12 (crestere de 7%)
    • Decembrie: 16.14 (crestere de 33%)

Ce am facut din punct de vedere al marketing-ului online?

* buget zilnic de aproximativ 450lei, marit in luna Noiembrie, iar in Decembrie am revenit la 450lei / zi pentru Meta & Google Ads

* obiectivul clientului sunt vanzari de ~5000lei pe zi, momentan nu este nevoie de scalare.

Meta Ads:

Am inceput optimizarea campaniilor abia in luna Noiembrie, am mers pe seturi de produse diferentiate si interese castigatoare din trecut, fiind destul de limitati din punct de vedere al bugetului, am cautat metode de a scade CPM si creste CTR, pentru a mari traficul pe site. 

Am adaugat o campanie de engagement zonala, pentru a creste vizitele si vanzarile din magazinul fizic al clientului. 

ROAS-ul s-a imbunatatit lunar, iar in luna Decembrie am pastrat doar campaniile care erau in parametrii nostri, ceea ce a dus la o scadere a bugetului investit cu 28%, si o scadere in vanzarile venite de aici de doar 4%.

Google Ads:

Strategia pe care am folosit-o in Google Ads pentru a creste vanzarile pe cont in aceasta perioada a fost organizarea campaniilor Performance Max pe categorii de produse. 

Prin intermediul unei campanii P. Max, am vizat toate produsele de pe site, cu exceptia unei categorii care avea un potential mai mare, si am creat o campanie separata de P. Max pentru aceasta. 

In cadrul campaniei cu toate produsele, nu am setat un tROAS, in timp ce pe campania care viza o categorie de produse am configurat un tROAS. Astfel, in doar 3 luni si cu o investitie aproape similara fata de perioada precedenta, am inregistrat o crestere de 57% in numarul de conversii si un ROAS crescut cu 91%, atingand un ROAS de 20.42.  

Email Marketing:

Am refacut flow-urile de email marketing, aveau nevoie de un refresh. Am adaptat putin ofertele, design-ul si copy nou, am adaugat coduri de reducere unice generate automat de site. 

Am mers pe flow-urile clasice de: Welcome series, Browse Abandonment, Cart Abandoment si Post-purchase review, rezultatele se vad in screen shot-uri, cresteri semnificative, aproape de dublu fata de trimestrul anterior, fara nicio investitie suplimentara pentru client. 

Scopul a fost sa imbunatatim retentia clientilor existenti, deoarece acestia sunt printre cei mai profitabili, fiind aproape gratis pentru conversii. 

In acelasi timp am mers cu newslettere saptamanale catre clienti, cu diferite oferte sau seturi de produse pentru a creste vanzarile din zilele mai slabe.

Impreuna cu clientul am facut un refresh al magazinului online pentru a-l redresa, acesta s-a ocupat de partea de stocuri si preturi, in timp ce noi am avut grija sa organizam si sa optimizam totul din punct de vedere al marketing-ului online pentru a ne indeplini obiectivele comune. 

Ti-a placut articolul?